Digitální občanku BankID využilo už 1,1 milionu lidí

Digitální ověření totožnosti BankID využilo alespoň jednou už 1,1 milionu uživatelů na portálech veřejné správy a přes 220 tisíc lidí u více než stovky zapojených soukromých firem.

„Bankovní identita se stala v krátké době nejoblíbenějším způsobem jednoduchého a bezpečného ověřování totožnosti občanů při online komunikaci, využívá ji 70 % všech uživatelů. Vedle online spojení se státem umožňuje BankID také komunikaci s firmami, kterých se od června loňského roku do projektu zapojilo více než stovka,“ popisuje Marek Růžička, výkonný ředitel Bankovní identita, a.s.

Lidé se mohou s BankID potkat například při zajištění výpisu z nezařazeného účtu u Centrálního depozitáře cenných papírů, při nákupech mimo otevírací dobu v maloobchodní síti COOP, při ověření identity chův a rodin u firmy Hlídačky s.r.o., při zřízení účtu a výpůjčce online v Národní knihovně nebo při ověření identity v online diskusích na Seznam.cz. „Do konce letošního roku se přidá řada dalších, například zdravotní pojišťovny, vysoké školy nebo mobilní operátoři. Výhledově půjde o tisíce firem,“ dodává Marek Růžička.

Strmý růst bankovní identity

„Lidé používají bankovní identitu opakovaně. Za poslední rok se jedna osoba přihlásila v průměru osmkrát ke službám státu a dvakrát k portálům firem. BankID nezná zavírací dobu, ověřování uživatelů proběhlo i na Štědrý den nebo na Silvestra,“ popisuje Jan Blažek, předseda představenstva Bankovní identita, a.s. „Bankovní identita pomáhá budovat digitální infrastrukturu státu a mají z toho ve výsledku prospěch všichni – lidé, stát i soukromý sektor. Česká republika má dobře našlápnuto zařadit se mezi evropské lídry v digitalizaci,” doplňuje Jan Blažek.

Celkový počet přihlášení ke státním portálům stoupl za poslední rok na 17,1 milionu. Před spuštěním bankovní identity bylo v Česku 400 tisíc registrovaných identit, nyní jich je již téměř devět milionů.

První výročí BankID u firem

První soukromé firmy začaly nabízet klientům online ověření pomocí bankovní identity loni v červnu. Firmy využívají BankID pro přihlášení svých klientů, vzdálenou identifikaci uživatelů nebo službu zaručeného elektronického podpisu BankID SIGN. „Aktuálně firmy nejvíce požadují vzdálenou identifikaci klientů, a to zejména banky, pojišťovny a sázkové společnosti,“ uzavírá Marek Růžička.

Pro editory:

Společnost Bankovní identita pomocí digitální platformy BankID propojuje firmy a instituce s bankami. Firmám bankovní identita přináší zjednodušení podnikání, více klientů a jejich rychlejší a pohodlnější obsluhu. Bankovní identita usnadňuje uživatelům přihlašování, ověřování a potvrzování transakcí a umožňuje digitálně podepisovat dokumenty. Akcionáři Bankovní identita, a.s jsou Air Bank, Česká spořitelna, ČSOB, Fio banka, Komerční banka, mBank, Moneta Money Bank, Raiffeisenbank a UniCredit Bank.