První inovativní české firmy už nabízejí klientům online ověření BankID

Praha 22. června 2021 - Po letech příprav je digitální služba BankID funkční a první firmy už začaly nabízet klientům online ověření. Tím se zjednodušuje život až šesti milionům uživatelů internetového bankovnictví v Česku. Navazujeme na digitálně nejvyspělejší země světa, které díky bankovní identitě spustily digitální revoluci.

„Máme za sebou další fázi v digitalizaci České republiky. BankID vytváří národní standard online ověření a elektronického podpisu. Těší nás, že inovativní lídři svých oborů již BankID implementovali a nabízejí svým klientům. Věřím, že je to jen začátek dalšího rozvoje,“ uvádí Jan Blažek, člen představenstva Bankovní identita, a.s., která BankID pro firmy provozuje. Zhruba tři desítky firem již využití BankID podporují a další tři desítky BankID implementují. Do konce roku by se počet zapojených firem měl přiblížit stovce.

Možnosti využití BankID jsou z pohledu firem široké. Jde například o přístupy do klientské zóny, pořízení nových produktů a služeb, zařízení nejrůznějších administrativních úkonů nebo zaručený podpis, který do nabídky přibude na podzim. „BankID jako nová technologická služba nabízí mnoho příležitostí, jak se zviditelnit a oslovit nové zákazníky a tím i zvýšit prodej,” říká Michaela Lhotková, výkonná ředitelka zodpovědná za Inovace a Digital v ČSOB. „Je skvělé, ze bankovní identitu začínají využívat skutečně velké firmy se stovkami tisíc zákazníků, jako je Pražská plynárenská a další. V dnešní době stále více komoditizovaných služeb rozhodují o úspěchu značky často velmi jemné rozdíly v kvalitě zákaznické zkušenosti a bankovní identita bezpochyby představuje šanci, jak získat na poli zákaznické zkušenosti zásadní konkurenční výhodu," podotýká Martin Medek, šéf Otevřeného bankovnictví a nových obchodních modelů České spořitelny.

„Bankovní identita svým pojetím přesně zapadá do našich aktivit, které směřují k dynamickému rozvoji digitalizace a zároveň zjednodušování v pojišťovně. Pro našich více než 3,2 milionu klientů se tak díky BankID v budoucnosti usnadní cela řada momentů. Začínáme už nyní s jednodušší aktivací naší klientské zóny,“ komentuje implementaci BankID Jiří Doubravský, provozní ředitel Generali České pojišťovny. „Pro Kooperativu je integrace BankID do procesů očekávanou investicí, která přinese efektivní změnu v přístupu ke službám ze strany klientů. Dlouhodobě digitalizaci nepodceňujeme. Umíme uzavírat smlouvy na dálku, fungují videohovory, bezpečné portály s ověřením identity apod. Ale BankID představuje skok z hlediska spojení pohodlí a bezpečnosti, proto věříme, že mezi řešeními nejen pro identifikací klientů uspěje. Těším se na to, až Kooperativa BankID letos spustí spolu s novou klientskou zónou a věřím, že pokud si většina Čechů BankID rychle osvojí, podobně jako v Pobaltí a Skandinávii, lze BankID použít v širokém spektru služeb a nejen komerčních,“ konstatuje Eva Poláchová, členka představenstva Kooperativy.

„Mezi hlavní úkoly ČEZ v příštích letech patří ochrana klimatu, zvýšení výroby energie z bezemisních zdrojů a také digitalizace procesů. Pokud chceme zůstat na špici firem v zákaznické spokojenosti, musíme i nadále přicházet s novými nápady, jak našim zákazníkům věci zjednodušovat a zpříjemňovat. Proto fandíme projektům, jako je BankID,“ shrnuje generální ředitel ČEZ Prodej Tomáš Kadlec. „Digitalizace je pro nás jednou z největších priorit. Zavedení služby BankID je prvním z kroků k zefektivnění služeb našim zákazníkům. Ověření identity na našem zákaznickém portálu bude díky tomuto řešení velmi rychlé, pohodlné a bezpečné,“ uvádí Martin Pacovský, předseda představenstva Pražské plynárenské.

„MALL Pay je prvním fintechem, který ověření pomocí BankID v praxi využívá. Díky němu dokážeme jednoduše ověřit totožnost a naše služby tak pro klienta aktivovat okamžitě. Je to klíčové rozšíření, které přináší nejen větší pohodlí, ale také zabezpečení celé služby. Už v rámci pilotního projektu se ukázalo, že o ověření totožnosti prostřednictvím banky klienta je zájem. Z více než tří tisíc nových klientů ho při sjednávání některého z nových účtů využily celé dvě třetiny a díky přechodu na BankID předpokládáme, že toto číslo ještě poroste," doplňuje Adam Kolesa, výkonný ředitel MALL Pay.

„V rámci digitalizace našich služeb se snažíme zákazníkům nabídnout jednoduchá a bezpečná řešení přinášející uživatelský komfort. Ověření totožnosti prostřednictvím bankovní identity do tohoto konceptu přesně zapadá. Očekávám, že služba BankID našim klientům ještě více usnadní cestu k široké nabídce produktů a služeb Sazky,“ říká Aleš Veselý, generální ředitel Sazky.

Hlavní výhody BankID pro firmy:

· Jednodušší procesy – Zákazníci neztrácejí čas na pobočkách
· Méně papírování – Klienti vše vyřídí jednoduše a pohodlně online
· Snížení nákladů – Větší automatizace vám přinese čas na důležité věci
· Vyšší konverze – Více zákazníků dokončí registraci či objednávku na vašem webu
· Rychlá aktivace – BankID do systémů implementujete snadno a rychle
· Maximální bezpečnost – Na ochranu dat nepřetržitě dohlíží odborníci

 

V Norsku bankovní identitu využívá asi 900 firem a Česko má ještě větší ambice. „Firmy na zavedení bankovní identity intenzivně pracují a přizpůsobují tomu své digitální služby. Proto plné nasazení bankovní identity potrvá několik málo let. Potenciál se řádově pohybuje v tisících,“ dodává Jan Blažek. Seznam firem se průběžně zveřejňuje na webu www.bankid.cz.

Přihlašování ke službám firem přes BankID mohou využívat zatím klienti České spořitelny a ČSOB. V příštích týdnech BankID zavedou i Air Bank, Komerční banka a Moneta Money Bank. Do konce roku 2021 se plánují připojit i Equa bank, Fio banka, mBank, Raiffeisenbank, UniCredit Bank.

Pro editory:

Bankovní identita - akciová společnost, jejímž posláním je pomocí jediné digitální platformy nazvané Bank ID propojit firmy a instituce s bankami. Jejími akcionáři aktuálně jsou: Air Bank, Česká spořitelna, ČSOB, Equa bank, Fio banka, Komerční banka, mBank, Moneta, Raiffeisenbank a UniCredit Bank.

Bank ID - obchodní název digitální služby pro komerční sektor od akciové společnosti Bankovní identita. 

Metoda bankovní identita - digitální ověření totožnosti uživatele, které je jednoduché, bezpečné, zdarma a funguje odkudkoli. Pro občany je bankovní identita něco jako digitální občanka, pomocí které se mohou bezpečně a jednoduše elektronicky prokázat při používání online služeb státu a firem.

NIA (Národní identitní autorita) - je využití bankovní identity pro státní sektor (tzv. služby eGovernmentu). Občané ji využijí např. pro přihlášení do Portálu občana.

E-identita - elektronická identita obecně, která slouží k jednoznačné identifikaci osoby v online světě.